Monday, October 16, 2017

While I Was In Roznov - 8

Monday 2

Aku bangkit lewat. Dah la malam semalam lambat buka. Penat sangat. Tertidoq. Tanpa selimut. Apa lagi masa terjaga mengerekot la.
Samsung Health apps dalam tepon aku ni merekodkan langkah aku selama 2 hari semalam dan kelmarin ialah 35ribu...
Aku text Petr "I need a new pair of legs"
Dia text balas "ala.. kat opis nanti duduk aje kan... " - (aku translate kan, sebab dapat bayangkan cara dia perli aku!... hohohohohohhhhhhhhhhhhh).

Sebenarnya tak la bangkit lewat benor sebab masih pukul 6.
Siap siap mandi... aku tatau nak pakai baju apa. Sebab baju mcm semua dah pakai 2 kali. aku bungkus baju utk laundry, dan pakai je la baju yg paling kurang bau.. :P

Terus turun nak pi square. Sampai kat pintu keluar, ternampak seseorang yg macam aku kenal.
tapi aku tak sure nama dia apa... hahhaah... karang aku salah sebut kang kecik lak ati dia, maklumla encik director.
Aku rasa itu Brian. Tapi aku tak berani nak jerit Brian.
Aku pun.. "hello good morning."
Dah tentu aku gantung badge kat leher, dia pun kenalkan diri.. "Hello, I am Brian Shikerjean"
AHA!... ok betul la tu, aku pun "I am Hajiah"
"HAJ!!!" reaksinya gitu.
OK... Brian ni satu satunya QA director yang tak pernah bercakap dgn aku. Dia mungkin selalu baca email aku, tapi tak pernah bercakap pun. Kalau dia datang Seremban pun, aku buat buat macam aku bukan Hajiah je. :P
So, lepas 5 menet sembang, aku terpaksa pergi. sebab Petr tunggu aku kat square.

Sampai sampai square, looor.... apa dah jadi.. ada enjin keruk la pulak. Terpaksala aku lepak depan kedai aiskrim. Tapi kerusi tu mengadap kedai baju, dan kat cermin pameran tu pulak, patung tu pakai bikini 2-pieces. Tepon Fird jap sebab semalam tak sempat tepon. Sambil tepon, petr pun sampai..
HAHAHAAAA... petr ni mmg hebat, sentiasa dapat locate aku. selalu dia la yang nampak aku dulu, sebelum aku nampak dia. aku rasa, dia sebenarnya buat satu pusingan dulu, scan aku, sebelum dia parking keter la... ho ho...
Sebenaqnya Petr baggi aku serangan jantung pagi pagi ni. Ye le, aku tengah bercakap dengan laki aku... tetiba dia muncul tepi aku! darah naik ke kepala macam nampak hantu!. Hantu sungguuh aihhh

Nasib baik aku terserempak dengan Brian depan hotel, maka ada la benda aku nak sembangkan dgn Petr. Tapi, tak jadi bahan sembang pun.:(
"do you know Brian Shikerjean?"
"no"
Heheeeeee...... diam je la dalam keter sampai tempat parking opis...
Aku rasa dia ni memang jenis malas bercakap kot. Mesti dia rasa 7 hari yang lalu adalah hari paling disaster sebab kena layan cakap aku.. yang asyik asyik tanya soalan yang dia malas nak jawab. Haham cam tu la luahan harian aku kat Azliny. Hari hari mesej dia ngadu keboringan duduk Roznov ni.

Ok. Ini dah hari ke 5 aku kat bangunan ni. Aku dah hafal la jalan ke pintu opis.
Tapi, nampaknya hari ni Petr pulak yang salah level. Ok, aku anggap dia kongsi kepenatan aku kot...

Pagi, Michal masuk opis, ajak aku pergi TownHall. Ada Keenan katanya. Aku pun pergi je la. Aku, Michal ngan Igor.
Perrrghh... dia duduk row ke3 tu... dah tu dia nak ajak aku duduk row paling depan.Skemanya boss aku!
Kebetulan, belakang aku Zdenek. "Hi Haj, did you go to Prague yesterday?".
Hahah... kecoh. Masa berjalan ke kafe tadi, Michal ngan Igor pun tanya pasal trip aku ke Prague.
Tapi bila Zdenek yang tanya, berlebih lebih pulak aku bercerita... hahha... dah la Zdenek tu duduk belakang Michal. Michal duduk kiri aku. kiranya aku dok pot pet pot pet dengan Zdenek tu di belakang Michal. Tapi Michal boleh buat serius je pandang depan. haha.. apo apo je lah Boss.

Town hall start. Keenan macam terkejut nampak aku. Tapi dia buat cool dia la. Bila dia dah abeh present, dia tanya la kalau ada soalan. Senyaaaaap je kafe.
Keenan pun cakap "kalau siapa dari seremban, dia tau la , orang seremban ada sepuluh soalan".. Ahhaha  aku rasa aku sorang je orang Seremban kat kafe tu. Aku pun bisik kat Michal - "kalau kat Seremban, HR dah bagi soalan siap siap untuk orang tanya, takla sunyi macam kat sini ni"
"REALLY???" ... hahah... aku biasa dengar 'really' itu kat telepon, dengan tonasi yang sama!

Takde apa jadi sangat pun hari ni. Rajin sangat aku berkerja.

Ramalan cuaca kata hujan pun, tak jugak hujan. :(

Balik kerja, aku mintak Petr turunkan aku kat simpang je, sebelum masuk square. Aku sebenarnya nak try kebab kat kedai hujung tu, walupun aku sebenarnya bukan suka sangat makan kebab.

Aku pun beratoq la. Mamat pembuat kebab tu tengok aku semacam je. Muka dia pun macam resah semacam. Tapi aku buat biasa je la.
Bila sampa turn aku, dia cabut lari keluar kedai. Walaupun aku heran, tapi aku tunggu je la kat situ.
HAHA rupanya dia pi keluar cari orang yang tahu cakap english. hadeh... aku nak order pakai sebut nombor dalam menu ja. takyah la dia risau sangat.
Tapi sebenarnya dia nak eksplain kat aku apa yang aku order tu. hmm SOP kedai depa kut.

Keluar dari kedai tu terserempak dangan Su dan Ignatius. Pi shopping kedai sukan, beli jeket.
Kami singgah Albert kejap. Aku takdak beli apa, beli coklat 2 3 papan je.
Kami pun jalan balik ke hotel, hujan! wah bestnya.
Tapi ujan kat sini tak pernah lebat sangat sangat. Tapi boleh la buat aku rasa hujan, aku kan suka hujan... haha.

Malam tu aku call Mark Morris. Sebab aku makin tak paham apa yang dia dok pressure aku. Ok. Lepas call kurang setengah jam, masalah selesai.
Aku cakap kat dia, aku dah tak larat sangat ni... banyak sangat kerja.
Dia pun hantar email kat aku "hang on there. take it easy". Huh ko cakap senang la take it easy. Ko pun kena preassure dengan Malcolm, pastu ko preassure aku pulak...
Aku tidoq. Bangun lambat. Tak sahur jugak.

No comments:

Post a Comment