Sunday, April 27, 2014

Nilai RM1.50

Kami bersiar-siar di MidValley (orang sekarang 'bersiar-siar' di dalam bangunan, lengkap dengan pendingin hawa dan melihat keindahan duniawi dari perspektif yang agak mewah).

Sebelum pulang, saya dan anak lelaki saya turun ke tingkat makanan untuk membeli makanan pelik pelik yang tidak mungkin kami jumpai di seluruh Seremban.

Saya singgah di kedai roti Kimochi. Saya suka makan roti. Saya suka mencuba roti dengan macam-macam jenis adunan.

Saya mengambil seketul 'mini choco croissant' dan meletakkan di atas dulang.
"Mama, seketul ni rm1.50? keciknya. Kat sekolah Syakirin dapat makan nasi dengan rm1.50"
"Syakirin kenyang ke makan nasi rm1.50 tu?"
"tak"
"Mama kenyang makan roti kecik ni..."

Jadi saya pun membelinya croissant yang diameternya sebesar bontot botol air mineral 600ml itu. Adakalanya kita makan kerana nafsu kita yang lapar.


1 comment:

  1. ye kannn... sy pun selalu membandingkan hrga makanan ni. Pagi sy kenyang mkn sarapan nasi lemak berharga RM1.50. Malam singgah pasar malam beli taufufa RM1.50.. langsung tak masuk celah gigi pun, hahaha

    ReplyDelete